Po staviteli sobotního middlu jsme oslovili také Luďka Bartoše, který se chopil stavby nedělní klasiky.
Luďku, jaký typ terénu a lesa mohou běžci v neděli očekávat?
V okolí Mariánských Lázní jsou různorodé terény a zvolený prostor závodu zahrnuje jejich příjemnou kombinaci. Zejména pro mužskou kategorii jsem vybral kamenité a podmáčené svahy. Romantické skály jsou určeny pro ženskou kategorii. Náhorní rovina skandinávského typu je pro všechny a třešničkou na dortu pro fajnové mapaře jsou plochy terénních nerovností, které vznikly při středověké těžbě cínu. Tam se však bohužel dostanou jen delší kategorie. Les zahrnuje i velmi pestrou škálu lesních porostů, podrostů, lučních květin a divoké zvěře. Hezký Slavkovský les.
Parametry tratí napovídají, že na příliš kopců v lese nikdo nenarazí. Znamená to, že to bude rychlý běžák?
Když se podíváš z centra Mariánek na okolní kopce, tak asi žádný „letecký den“ očekávat nemůžeš Nějaké kopce při závodě samozřejmě budou, ale prostor závodu mi umožnil postavit výškově rozumnou trať. Doufám však, že se závodníci nudit nebudou a při závodě si najdou „to svoje“ jak běžci, tak mapaři. Dva týdny před závodem mi některé tratě testovali velmi dobří závodníci různých věkových kategorii z Plzně a Mariánek (za což jim moc děkuju) a všichni se shodli na tom, že terén je překvapivě běžecky i mapově náročný.
Ve Slavkovském lese najdeme hodně pramenišť potoků a podmáčená území. Mají se závodníci připravit na plavecké vložky a brodění bažinami ve stylu Krále Šumavy?
Očekávej spíše jiný druh dobrodružství. Ale bude asi záležet i na počasí před závodem.
Stejně jako Pepy Miloty se zeptáme na části prostoru, kde bylo nutné generalizovat mapu. Jak ses s těmito místy vypořádával?
Při klasické trati musí závodník s jistou generalizací mapy počítat, žádný větší problém jsem s tím neměl. Měřítko mapy například neumožňuje vykreslit všechny terénní detaily v těch nejhezčích částech lesa, ale myslím, že všichni kartografové si s tím poradili velmi dobře a závodník v mapě to podstatné najde.
Poměrně jednoduché a hlavně jednoznačné bylo rozhodnutí nezobrazovat v mapě ty stovky zmapovaných vývratů – jednak díky neustávající aktivitě lesníků, kteří se o les po zimě vzorně starají (i týden před závodem stále pracují), ale i kvůli tomu, že vývraty byly v některých místech matoucí a v jiných částech lesa zase zjednodušovaly dohledávku na úroveň žákovských kategorií, což mi přišlo škoda. Takže žádné vývraty nejsou v mapě zobrazeny.
A obligátní otázka na konec. Co bude potřeba k dobrému špičkovému výkonu?
K dobrému výkonu bude vhodná vytrvalost a pozitivní nálada v těžších pasážích trati. Ke špičkovému výkonu bude navíc potřeba síla a umění rozpoznat, kde je potřeba kvůli mapě přibrzdit.